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시스템소득 공략법

2022 테슬라 1분기 실적 발표 후 일론 머스크 질의 응답 내용 요약

by 자유를 그리다 2022. 4. 22.

2022년 테슬라 1분기 실적 발표 후 머스크의 질의응답에 대한 내용 요약해 봅니다.

 

Tesla's debt is all bt gone. "We have a reasonable shot at a 60% increase over last year"

 

빚이 거의 없다.(지금과 같은 인플레이션 시대에는 매우 중요한 대목 같습니다.) 우리는 지난 해 보다 60% 이상 성장했다. (일론 머스크가 여러 번 강조했듯 50% 이상 성장률 달성이란 말을 지켰습니다.)

 

 

Giga Berlin and Giga Texas' Initial ramp would be deliberate, but they would be growing fast. "Initial ramp always look small, but it trous exponentially."

기가 베를린과 기가 텍사스 공장은 최초 생산량은 조심스럽게도 작았다. 하지만 그것은 기하급수적으로 증가한다.

 

16:40 CDT -Elon talks about the "Robotaxi", a dedicated vehicle with no steering wheels or pedals.

It will be designed solely for the Robetaxi service and optimized for FSD. Target production is set for 2024. Oh, and Cybertruck production is definitely in 2023

 

 

 

이렇게 디자인 되어진 로보택시 자동차는 완벽한 로보택시 서비스를 위해 만들어진것이다. 자율주행에 최적화된 것이다. 대량생산은 2024년이 될것이다. (2024년 대량생산은 놀라운 발표 같습니다.) 사이버 트럭도 2023년이 될것이다.

 

16:41 CDT - "Optimuswill be “worth more than the car business. It will be worth more than FSD...

the importance of the Optimus project will be apparent in the coming years."

 

로보택시 비즈니스가 자동차 비즈니스보다 훨씬 더 가치가 있을 것이다. (지난번에도 언급한 내용을 한 번 더 컨펌했습니다.) 더 나아가 자율주행 보다도 훨씬 더 중요하다네요.

 

16:43 CDT – First question from investors is about FSD timelines. Elon’s record here is spotty at best. The CEO reiterated that FSD development has experienced many false dawns and to solve FSD, Tesla would have to solve real-world AI. This is a challenging endeavor, of course, but it’s possible. The company has been laying the pieces for this gargantuan task, as hinted by projects like Dojo.

 

FSD의 타임 라인에 대한 질문이 있었는데요. 일론은 FSD 자율주행 개발에 있어서는 시행착오가 많았다고 합니다. 여러 한계점에 부딪힌후 현장의 데이터를 얻어서 테슬라는 카메라를 선택했다. 어마한 방대한 데이터가 필요한 작업이라 쉽지 않았지만 가능하다는 내용입니다.

 

Musk urged those who wish to get a clearer view of Tesla’s FSD technology by joining the FSD Beta program. This actually makes sense. 

 

 

 

FSD 베타 프로그램에 가입해보라. 선명하게 이해될 것이다.

 

16:41 CDT – “Optimus will be worth more than the car business. It will be worth more than FSD. That’s my firm belief,” Musk said, stating that the importance of the Optimus project will be apparent in the coming years. 

 

16:45 CDT – The second question is about Giga Shanghai’s shutdown and the localization of the supply chain in Berlin. Musk noted that Shangai did lose lots of days. “We did lose a lot of important days of production,” the CEO noted, though he stated that “Giga Shanghai is back with a vengeance,” and it would not be surprising if the facility ramps its vehicle production line never before.

 

상하이에서 생산라인 질문 - 우리는 중요한 날들을 많이 잃었다 (보름 정도). 하지만 회복을 위해 무시무시한 보복 생산(?)으로 돌아올 것이다.

 

“We’ll see record production from Shanghai this quarter, albeit we are missing a few weeks,” Musk said, adding that Q3 and Q4’s production numbers will be far better. He estimates that Tesla could produce 1.5 million cars this year. Musk also noted that it takes about 12 month to go from the start of production to 5,000 vehicles per week. 

 

이번 쿼터에 레코드 프로덕션이 있을 것이다. Q3 Q4 가 더 무시무시할 것이다. 아마 150만 대 이 상급이다. (후반기로 갈수록 생산속도가 빨라질 듯하네요. 내년이 더 기대되는 대목 같습니다.)

 

 

16:48 CDT – The third question is about price increases. Musk noted that it may seem unfair that Tesla is increasing its prices despite having record profits, but the demand is there. Musk explains that Tesla’s price today anticipates logistical costs in the future. Cars ordered today will be delivered months later. Tesla is still production constrained.

 

가격 인상에 대한 질문 - 테슬라가 가격 인상한 것이 불공정해 보일 수도 있지만, 여전히 수요는 폭발적이다. 가격 인상한 요인은 올 하반기쯤물류비용이 올라갈 것이기 때문이다.

 

16:55 CDT – A question was asked about how Tesla’s 4680 cars are performing. Senior VP Drew Baglino noted that it would take several years to properly see how the vehicles are, though Elon Musk noted that 4680 structural packs would be comparable with the best alternative packs available this year. Needless to say, Tesla is working on all the areas mentioned on Battery Day. 

 

4680 배터리는 부작용 없이 잘 작동되는지에 대한 질문 - 배터리를 새롭게 장착된 지를 제대로 알기 위해서는 2~3년 걸린다. 4680 구조 팩은 올해 가장 중요한 배터리 팩이 될 것이다.

 

16:53 CDT – The next question asks about Tesla’s efforts to open direct sales on a state-by-state level. A question was also asked about why Tesla doesn’t use 800v architecture. Musk stated that the US has not really shown much interest in allowing direct sales on a federal level so Tesla has to battle anti-direct sales legislation by state. (Drew Baglino) noted that higher voltage is not necessarily better. Musk noted that the advantages are small but the costs are high.

 

The Tesla executives Adopting 800v architecture may be worth it in the future, but high volume is needed to make the shift worth it. The Tesla Cybertruck and the Tesla Semi are candidates for 800v architecture. But for the Robotaxi, the advantages are “basically zero.”

 

 

지금 현재 테슬라가 온라인에서 직접 판매하는 것과 800v 배터리에 대한 질문 - 미국이 연방 차원에서 직접 판매에 관심이 없다. (아직은 법적 싸움이 아직 남아 있는 듯합니다.) 더 높은 전압은 항상 좋은 것만은 아니다. 장점 대비 비용이 높다. (못 만들어서 안 만드는 건 아니고 가성비를 더 높이 평가하는 듯합니다.) 800v는 앞으로 만들 것이다. 테슬라 사이버 트럭이나 세미 트럭에 들어갈 예정이다. 로보 택시에는 장점이 없다.

 

17:00 CDT – A question is asked about Tesla’s plan to scale to extreme size. Elon highlighted the importance of raw materials. The CEO noted that at 5, 10, 20 million-vehicle level, Tesla will need to look closer at the macro tonnage of raw materials. Tesla, however, thinks mining and refining lithium appears to be a limiting factor.

 

Some lithium-related announcements are due in the months to come. Tesla is also recycling about 50 tons per week worth of battery materials today, and it is only going to get more substantial with time. Musk highlights that Tesla’s recycling efforts are not just about batteries. The company is also recycling a lot of aluminum from scrap and regular wheels from conventional cars.

 

테슬라가 어마한 사이즈로 확장 가능성에 대한 질문 - 현재는 원자재가 중요하다. 일단 5,10,20 만대에 있어서 원자재 확보가 더 중요하다. (리튬 광산 확보 이슈와도 관련 있는 듯합니다.) 조만간 리튬 관련된 발표가 있을 것이다. 리튬은 매주 50톤가량 재활용하고 있다. 알루미늄도 재활용하고 있다. (비용 절감 효과)

 

17:03 CDT – An inquiry was asked about Berlin’s ramp and if it can match Giga Shanghai. Elon noted that Giga Berlin’s ramp should be faster since Tesla has learned a lot since the company had learned a lot with its China-based factory. The CEO also noted that there are special teams to help ramp production in Berlin and Texas. Musk added that with the structural pack, the body shop gets a lot simpler.

 

A question was also asked about the dedicated Robotaxi. Elon noted that a product event for the Robotaxi would be held next year, with volume production happening in 2024. 

 

중국 상하이 공장 대비 베를린 / 텍사스 공장 생산 능력에 대한 질문 - 훨씬 더 빠를 수 있다. 경험이 쌓였기 때문이다. 로보 택시 생산을 위한 이벤트가 내년에 있을 예정이다. 대량생산은 2024년.

 

17:05 CDT – A question was asked about the dedicated Robotaxi. Elon noted that a product event for the Robotaxi would be held next year, with volume production happening in 2024

 

Elon noted that volume production of 4680 cells should be likely around the end of the third quarter this year. It should also be noted that 2170 non-structural pack capability is available in Texas’ Model Ys, just like their siblings in Berlin.

 

 

4680 대량 생산 문제에 대한 질문 - 3분기 말에 예상한다.

 

17:10 CDT – Analyst Dan Levy CSFB notes that one of the Model 3’s goals is to make an attainable car. He notes that given the Model 3’s goal, how does Tesla look at the vehicle’s price progression. Elon noted that it’s difficult to manage inflation, though Tesla is still aiming to make its cars as attainable as possible. Musk added that suppliers are also under heavy pressure.

 

Musk notes that with the Robotaxi, Tesla should be able to provide consumers with the lowest cost-per-mile transport with Robotaxi and FSD. A Robotaxi ride would cost less than a subsidized bus or subway ticket, Musk stated.

 

싼 가격의 차는 언제 출시 예정이냐에 대한 질문 - 지금 현재는 인플레이션과의 싸움이 힘들다. 테슬라는 언제나 저렴한 차를 위해 힘쓰고 있다. (인플레이션이 잠잠해지기를 기다려야 할 듯하네요.)

 

참고로 로보택시가 대안이 될 수 있다. 로보택시와 자율주행의 결합으로 저렴하게 이용하게 될 것이다. 지하철의 티켓보다 싸다.

 

Note: 본 블로그의 내용은 필자의 개인적인 의견과 생각이 반영되어 있는 부분이 있으며 또한 투자를 권하는 것이 아닙니다. 즉 투자에 대한 판단과 책임은 각자의 몫인 점 분명히 밝힙니다. 

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